KOTWICE PASOWE powinien posiadać każdy kierowca poruszający się pojazdem po bezdrożach bo są ratunkiem w wielu bardzo trudnych sytuacjach!!!
TEL:+48 500 232 247
wyciągarka samochodowa, kotwica do wyciągarki i lina kinetyczna w jednym

Instrukcja montażu kotwic pasowych.


         Kotwice pasowe przywiązuje się do napędowych kół unieruchomionego pojazdu w sposób umożliwiający ich nawijanie się na bieżnik opony wskutek obrotu koła. Jeżeli pojazd posiada dołączany napęd 4x4 kotwice przywiązujemy do kół napędu zasadniczego, a nie dołączanego.
Pasy przywiązuje się w dowolnym miejscu do którego mamy dostęp na kole, czyli u góry, z przodu lub tyłu koła przekładając taśmę przez pętlę, którą zakończony jest pas i otwory w feldze.
Koniecznie należy sprawdzić wcześniej w domu, czy kształt felgi umożliwia przywiązanie pasa i taśma mocująca pas nie będzie zaczepiać się o jakieś elementy np. hamulca w czasie obrotu koła.
Większość felg spełnia te wymogi, ale sprawdź, czy Twoje nie należą do wyjątków! Jeżeli felga posiada ostre krawędzie należy podłożyć coś, co zapobiegnie przecięciu taśmy mocującej.


Wyciągarka samochodowa mocowana do opon 

Pasy rozciąga się na podłożu od kół w kierunku, w którym mamy zamiar wyjechać i mocuje do gruntu za pomocą pazurów koniecznie SZERZEJ, niż rozstaw kół. Spowoduje to, że pasy zsuną się z opony na pewno po ZEWNĘTRZNEJ stronie już po pierwszym obrocie koła, co daje ok. 2m przejechanej drogi. W większości wypadków tyle wystarczy i można odwiązać pasy od kół. Jeżeli to za mało należy wyjąć pazury i wbić je ponownie dalej, zyskując kolejne 2m wyjazdu.



Tekst alternatywny 


Pazury pasów wbijamy w ziemię pod kątem ok. 60 stopni. Zaczynamy od wbicia ostatniego pazura i zwracamy szczególną uwagę aby naprężony pas był przytrzymywany przez wszystkie pazury jednocześnie co spowoduje, że siły trzymania poszczególnych pazurów zsumują się. Jeżeli zaobserwujemy, że tylko jedno z kół utraciło kontakt z podłożem i nie możemy wyjechać w skutek działania mechanizmu różnicowego, chociaż drugie koło posiada pełny kontakt, możemy przełożyć jeden pazur kotwicy do pasa który obsługuje to luźne koło bo mocniej będzie ciągnięty i potrzebna mu większa siła trzymania


Tekst alternatywny 

Następnie luźno związujemy taśmą obydwa pasy od strony pazurów. To mocowanie jako „bezpiecznik” ma za zadanie zapobiec lub złagodzić uderzenie pasa z pazurami w koło pojazdu w przypadku, gdy jeden z nich zostanie gwałtownie wyrwany z ziemi bo da nam więcej czasu na reakcję.
Ze względów bezpieczeństwa przebywanie pomiędzy pojazdem a pazurami w chwili gdy pojazd napręża pasy i wyjeżdża jest surowo zabronione!!!


Tekst alternatywny  Tekst alternatywny 

Po zamocowaniu kotwic i bezpiecznika POWOLI wyjeżdżamy zwracając szczególną uwagę na to, by pasy prawidłowo nawijały się na koła.


Tekst alternatywny  Tekst alternatywny 

W przypadku jeśli pojazd osiadł na podłodze mechanizm różnicowy powoduje swobodne obracanie się jednego lub obydwu kół. Wtedy zaobserwujemy jak najpierw nawija się i napina pas koła, które miało mniejszy opór obrotu, a następnie nawinie się na koło i napręży drugi pas. Kiedy oba pasy są naprężone koła podnoszą się do góry (jeśli były w dołkach), bo pasy dążą do kształtu linii prostej. Jest to zjawisko bardzo korzystne ze względu na to, że zagłębione koła nie prą przednią częścią o grunt (co ma miejsce w przypadku użycia wciągarki zaczepionej wyżej na pojeździe), a pojazd nie trze podłogą o podłoże.


Tekst alternatywny 

Po wyjechaniu z dołka pazury wyjmuje się z ziemi zaczynając od ostatniego i kładzie na ziemi obok pojazdu uniemożliwiając dalsze nawijanie pasów. Następnie należy przejechać jeszcze kilka metrów aby uzyskać wystarczającą ilość miejsca na przejazd w drugą stronę, co jest konieczne by pasy odwinęły się z kół i można było je zdemontować.

Tekst alternatywny 

Tekst alternatywny 

Tekst alternatywny 

Po użyciu składamy pasy, dzięki czemu zajmują mało miejsca i co zaoszczędzi nam czas w przypadku konieczności ich ponownego użycia np. w nocy .

Tekst alternatywny  Tekst alternatywny  Tekst alternatywny 

Copyright by PPHU REMUS -Wyciągarka samochodowa, kotwica do wyciągarki i lina kinetyczna w jednym Wszystkie prawa zastrzeżone.
2003-2012