+48 500 232 247 zakupy@kotwicepasowe.pl

Kotwice pasowe to skuteczna wyciągarka samochodowa, również do aut miejskich!!!

Instrukcja montażu kotwic pasowych.

Kotwice pasowe przywiązuje się do napędowych kół unieruchomionego pojazdu w sposób umożliwiający ich nawijanie się na bieżnik opony wskutek obrotu koła. Jeżeli pojazd posiada dołączany napęd 4x4 kotwice przywiązujemy do kół napędu zasadniczego, a nie dołączanego.
Pasy przywiązuje się w dowolnym miejscu do którego mamy dostęp na kole, czyli u góry, z przodu lub tyłu koła przekładając taśmę przez pętlę, którą zakończony jest pas i otwory w feldze.
Koniecznie należy sprawdzić wcześniej w domu, czy kształt felgi umożliwia przywiązanie pasa i taśma mocująca pas nie będzie zaczepiać się o jakieś elementy np. hamulca w czasie obrotu koła.
Większość felg spełnia te wymogi, ale sprawdź, czy Twoje nie należą do wyjątków! Jeżeli felga posiada ostre krawędzie należy podłożyć coś, co zapobiegnie przecięciu taśmy mocującej.

, Instrukcje montażu

Pasy rozciąga się na podłożu od kół w kierunku, w którym mamy zamiar wyjechać i mocuje do gruntu za pomocą pazurów koniecznie SZERZEJ, niż rozstaw kół. Spowoduje to, że pasy zsuną się z opony na pewno po ZEWNĘTRZNEJ stronie już po pierwszym obrocie koła, co daje ok. 2m przejechanej drogi. W większości wypadków tyle wystarczy i można odwiązać pasy od kół. Jeżeli to za mało należy wyjąć pazury i wbić je ponownie dalej, zyskując kolejne 2m wyjazdu.

 

, Instrukcje montażu

Pazury pasów wbijamy w ziemię pod kątem ok. 60 stopni. Zaczynamy od wbicia ostatniego pazura i zwracamy szczególną uwagę aby naprężony pas był przytrzymywany przez wszystkie pazury jednocześnie co spowoduje, że siły trzymania poszczególnych pazurów zsumują się. Jeżeli zaobserwujemy, że tylko jedno z kół utraciło kontakt z podłożem i nie możemy wyjechać w skutek działania mechanizmu różnicowego, chociaż drugie koło posiada pełny kontakt, możemy przełożyć jeden pazur kotwicy do pasa który obsługuje to luźne koło bo mocniej będzie ciągnięty i potrzebna mu większa siła trzymania 

, Instrukcje montażu

Następnie luźno związujemy taśmą obydwa pasy od strony pazurów. To mocowanie jako „bezpiecznik” ma za zadanie zapobiec lub złagodzić uderzenie pasa z pazurami w koło pojazdu w przypadku, gdy jeden z nich zostanie gwałtownie wyrwany z ziemi bo da nam więcej czasu na reakcję. 
Ze względów bezpieczeństwa przebywanie pomiędzy pojazdem a pazurami w chwili gdy pojazd napręża pasy i wyjeżdża jest surowo zabronione!!!

 

, Instrukcje montażu
, Instrukcje montażu

Po zamocowaniu kotwic i bezpiecznika POWOLI wyjeżdżamy zwracając szczególną uwagę na to, by pasy prawidłowo nawijały się na koła. 

, Instrukcje montażu
, Instrukcje montażu

W przypadku jeśli pojazd osiadł na podłodze mechanizm różnicowy powoduje swobodne obracanie się jednego lub obydwu kół. Wtedy zaobserwujemy jak najpierw nawija się i napina pas koła, które miało mniejszy opór obrotu, a następnie nawinie się na koło i napręży drugi pas. Kiedy oba pasy są naprężone koła podnoszą się do góry (jeśli były w dołkach), bo pasy dążą do kształtu linii prostej. Jest to zjawisko bardzo korzystne ze względu na to, że zagłębione koła nie prą przednią częścią o grunt (co ma miejsce w przypadku użycia wciągarki zaczepionej wyżej na pojeździe), a pojazd nie trze podłogą o podłoże. 

 

, Instrukcje montażu

Po wyjechaniu z dołka pazury wyjmuje się z ziemi zaczynając od ostatniego i kładzie na ziemi obok pojazdu uniemożliwiając dalsze nawijanie pasów. Następnie należy przejechać jeszcze kilka metrów aby uzyskać wystarczającą ilość miejsca na przejazd w drugą stronę, co jest konieczne by pasy odwinęły się z kół i można było je zdemontować.

 

, Instrukcje montażu
, Instrukcje montażu
, Instrukcje montażu

Po użyciu składamy pasy, dzięki czemu zajmują mało miejsca i co zaoszczędzi nam czas w przypadku konieczności ich ponownego użycia np. w nocy.

, Instrukcje montażu
, Instrukcje montażu
, Instrukcje montażu

Kontakt

Warszawska 64 Radom 26-600

tel +48 500 232 247

fax +48 48 38 519 62

zakupy@kotwicepasowe.pl