KOTWICE PASOWE powinien posiadać każdy kierowca poruszający się pojazdem po bezdrożach bo są ratunkiem w wielu bardzo trudnych sytuacjach!!!
TEL:+48 500 232 247
wyciągarka samochodowa, kotwica do wyciągarki i lina kinetyczna w jednym

Kotwice pasowe jako wyciągarka samochodowa.

Posiadając produkowane przez nas kotwice pasowe zapewniasz sobie samodzielność w terenie, poczucie bezpieczeństwa i rzeczywistą pomoc w trudnych sytuacjach bez wyciągarki i 4WD.

Dzięki kotwicom pasowym użytym jako wyciągarka Suzuki Vitara 4WD, 4x4, czy AWD z obiema osiami zagrzebanymi w piachu wyjeżdża samodzielnie!

Na skutek działania mechanizmów różnicowych (to auto nie ma blokad) prawe przednie i lewe tylne koło obraca się swobodnie... Każdy, kto kiedykolwiek znalazł się w takiej sytuacji potwierdzi, że aby wyjechać samochodem z napędem 4x4 (4WD) zakopanym obiema osiami w piasku bez użycia wyciągarki należy usunąć piach pod całą powierzchnią podłogi. Każda próba wyjechania po usunięciu piasku tylko spod części pojazdu zakończy się jeszcze głębszym zakopaniem. Zakładając, że mamy przy sobie łopatę, czeka nas około pół godziny ciężkiej pracy. Jeżeli jest noc i dodatkowo pada deszcz, takiej przygody dłuuugo nie zapomnisz !!!
Z pomocą kotwic pasowych użytych jako wyciągarka zajmie to max 12 minut!!! I nie jest to ciężka praca...







Kotwice pasowe zamiast wyciagarki w błocie.

Film nagrany przez uczestników wyprawy z portalu www.wterenie.pl
Jak widać wyciągarka nie jest potrzebna i mając kotwice pasowe można poradzić sobie samodzielnie również w głębokim błocie!







Kotwice pasowe używane jako wyciągarka są o wiele bezpieczniejsze od liny kinetycznej!

Jeśli używamy kotwic pasowych w charakterze wyciągarki i napinając pasy zaobserwujemy, że pazury się poruszają oznacza to, że posiadają za małą siłę trzymania i musimy je wbić w innym miejscu. Jeśli ktoś ma "za ciężką nogę", może się zdarzyć, że pazury zostaną wyrwane z ziemi. Wtedy nawijający się pas wciąga je pod koła. Aby to zaprezentować wbijaliśmy tylko jednego pazura. Dwa pierwsze przypadki pokazują co się dzieje jak chcemy wyjechać zbyt szybko i nie zdążymy w takim wypadku odpowiednio zareagować. Jednak nawet wtedy, jeśli nikt nie przebywa pomiędzy pojazdem a pazururami, co jest surowo zabronione, i tak jest o wiele bezpieczniej niż w czasie zerwania liny kinetycznej. Dwa kolejne przypadki pokazują, że jeśli używając kotwic pasowych jako wyciągarki wyjeżdżamy POWOLI uważnie obserwując pazury, to nawet gdy zostaną wyrwane mamy dość czasu na reakcję i jest w pełni bezpiecznie. Zastosowanie taśmy "bezpiecznika" dodatkowo jeszcze przedłuża czas na naszą reakcję.







Kotwice pasowe używane jako wyciągarka, możemy mocować do podłoża na 2 sposoby.

Widać tu Vitarę z załączonym napędem tylko na tyną oś. Samochód zakopał się siadając tylnym mostem i hakiem na podłożu. Na filmie zademonstrowano dwa sposoby mocowania pasów do podłoża. Pierwszy sposób zalecamy osobom posiadającym już doświadczenie w używaniu naszych kotwic jako wyciągarki. Wskazany jest w grząskim terenie, kiedy pasy mają zapewnić długo stabilne podłoże, po którym wyjeżdża auto. To mocowanie pazurów z rozstawem równym rozstawowi kół, czyli w koleinach powstałych przy wjeżdżaniu w grząski teren.
Drugi sposób jest zalecany jeśli potrzebujemy "tylko" wyjechać z dołka, a zaraz za nim jest już stabilne podłoże, lub nie posiadamy doświadczenia z kotwicami stosowanymi jako wyciągarka. Zamocowanie kotwic szerzej niż rozstaw kół spowoduje, że mniej pasów nawinie się na koła, co znacznie ułatwia demontaż pasów. Jest też zalecany w grząskim podłożu jeśli nie mamy dużego doświadczenia w używaniu pasów jako wyciągarki. Po jednym obrocie pasy ześlizgną sie z koła po zewnętrznej stronie. Należy wtedy wyjąć pazury i wbić je dalej. W ten sposób "krótkimi skokami" możemy pokonać również większe odległości niż długość pasów i nasza wyciągarka ma nieograniczone pole działania.

Copyright by PPHU REMUS -Wyciągarka samochodowa, kotwica do wyciągarki i lina kinetyczna w jednym Wszystkie prawa zastrzeżone.
2003-2012